Ako používať Mostík do Pohody
![](https://cdn.prod.website-files.com/65b38de4326eefb72c0d93b7/65fc3bf71289a47acb247a05_pdf.png)
Po inštalácii Mostíka do Pohody vám v aplikácii Doklado v detaile firmy pribudne sekcia Mostík, v ktorej nájdete informácie k Mostíku.
![Doklado Mostík do Pohody - Detail firmy](https://cdn.prod.website-files.com/65e8b1e30fe5a359cd813ffc/65f4714691716018cf75b0d5_mostik-detail-firmy.jpeg)
Pripojený Mostík
Či je Mostík pripojený a môžete ho používať zistíte v detaile firmy v sekcii Mostík v pravej časti obrazovky. Ak vám aplikácia hlási Pripojené, Mostík môžete používať.
![Doklado Mostík do Pohody - Pripojené](https://cdn.prod.website-files.com/65e8b1e30fe5a359cd813ffc/65f47146c673fe3c8ec17c76_mostik-pripojeny.jpeg)
Nepripojený Mostík
Ak je pri Mostíku uvedené Nepripojené, Mostík nie je aktívny a na používanie je potrebné overiť či je spustená služba Doklado Agent (Mostík) nasledovným postupom:
1. Spustiť “Task Manager” (skratka CTRL + Shift + ESC).
2. V sekcii Services/Služby je potrebné vyhľadať službu s názvom DokladoService.
3. Status služby musí mať stav Running/Spustené.
4. Ak je služba vypnutá, je možné ju stlačením pravého tlačidla myši na riadku DokladoService zapnúť príkazom Start/Spustiť.
a. V prípade ak spustenie neprebehne v poriadku, pravdepodobne sa jedná o problém na strane servera/cloudu. Je potrebné si dohodnúť technickú konzultáciu kde vám náš technický support pomôže s opätovným spustením služby.
b. V prípade ak sa služba spustí, mal by sa zmeniť status v Doklado webovej aplikácii, v sekcii Mostík na stav Pripojené.
Správny stav Doklado služby vyzerá nasledovne:
![Mostík do Pohody - Doklado Service](https://cdn.prod.website-files.com/65e8b1e30fe5a359cd813ffc/65f4714614cdaa244da34625_doklado-service.jpeg)
Nefunkčný Mostík
Ak je Mostík Pripojený ale aj tak nefunguje. Postupujte nasledovne:
1. Aktualizujte aplikáciu Doklado Agent (Mostík).
2. Aktualizujte Pohodu.
3. V aplikácii Doklado Agent (Mostík) - Účtovné nastavenia - stlačte tlačidlo Upraviť a následne Uložiť.
Ak sa vám neprenášajú doklady, pozrite si zoznam chybových hlášok.
V prípade, že máte všetky kroky v poriadku a Mostík stále nefunguje, je potrebné si dohodnúť technickú konzultáciu kde vám náš technický support pomôže so sfunkčnením Mostíka.
Databáza účtovnej jednotky
V Nastaveniach firmy v sekcii Mostík sa po vytvorení firmy zobrazí aktuálna databáza účtovnej jednotky z Pohody, ktorá je spárovaná s firmou v Doklado.
![Doklado Mostík - Databáza účtovnej jednotky](https://cdn.prod.website-files.com/65e8b1e30fe5a359cd813ffc/65f47146cb199b20c2ffa478_mostik-databaza.jpeg)
Nastavenie párovania databáz
V Doklado môžete nastaviť prioritu párovania databáz účtovných jednotiek pre Mostík nasledovne:
1. Prejdite do časti Prehľad účtu a sekcie Mostík.
2. V časti Mostík - nastavenia vyberte vami preferovanú prioritu párovania databáz účtovných jednotiek:
a. Najnovší účtovný rok - systém Doklado zvolí najnovší účtovný rok pre danú účtovnú jednotku.
b. Najstarší neuzavretý účtovný rok - systém Doklado zvolí najstarší údajovo neuzavretý účtovný rok. (UPOZORNENIE - takto sa môže napárovať niekoľko rokov stará databáza a export pomocou Mostíka nebude fungovať!)
![Doklado Mostík - Párovanie databáz](https://cdn.prod.website-files.com/65e8b1e30fe5a359cd813ffc/65f47146b553fca0ec27843c_mostik-parovanie-databaz.jpeg)
c. Doklado Mostík automaticky vyhľadáva databázy, ktoré nemajú vykonanú údajovú uzávierku.
d. Pri zmene poradia párovania z najstaršej databázy na najnovšiu a naopak, ak je Doklado agent online spárovanie prebehne okamžite
e. Pri zmene v Pohode (nová firma/databáza, nový účtovný rok) prebieha automatické párovanie databázy približne 30 minút.
Pre manuálne párovanie databázy prejdite do Doklado Agent - Nastavenia - potvrďte Párovať účtovné jednotky.
Synchronizácia účtovných nastavení (číselníkov)
Keď používate Doklado Mostík do Pohody, môžete automaticky synchronizovať účtovné nastavenia firmy medzi Doklado a účtovným programom Pohoda. Tým zabezpečíte hladký prenos dát medzi softvérmi a jednotnosť údajov.
Účtovné nastavenia firmy pomocou Mostíka synchronizujete nasledovne:
1. Ubezpečte sa, že máte najnovšiu verziu aplikácie Doklado agent podľa návodu Aktualizácia Doklado agenta (Mostíka do Pohody).
2. Do detailu (nastavení) firmy sa dostanete napríklad z obrazoviek Bločky a Prijaté/Vystavené faktúry kliknutím na názov vašej firmy.
![Doklado - Detail firmy](https://cdn.prod.website-files.com/65e8b1e30fe5a359cd813ffc/65f47146229113e933e22e13_1-pohoda-c.png)
3. V účtovných nastaveniach si môžete všetky nastavenia synchronizovať kliknutím na tlačidlo Synchronizovať mostíkom.
![Mostík do Pohody - synchronizácia účtovných nastavení](https://cdn.prod.website-files.com/65e8b1e30fe5a359cd813ffc/65f47146c673fe3c8ec17c8c_mostik-synchonizacia-uctovnych-nastaveni.jpeg)