Účtovanie v programe ABRA
Po registrácii budete presmerovaný do Zoznamu firiem. Registrovaná firma sa automaticky vytvorí a zobrazí v Zozname firiem. Je potrebné si nastaviť základné a účtovné nastavenie v nastavení firmy (v popise nižšie).
Pridanie firmy
1. Po prihlásení do vášho Doklado účtu otvorte Zoznam firiem kliknite na tlačidlo Pridať firmu (ak chcete spracovávať doklady inej firmy).
2. Vyplňte základné údaje o firme a vyberte z možností účtovný program ABRA.
3. Doplňte údaje z url do políčka Host url a Organizácia.
4. V účtovnom programe ABRA vytvorte nového používateľa s prihlasovacím menom a heslom (návod sa nachádza nižšie). Doplňte názov používateľa a heslo do aplikácie Doklado.
5. Firmu vytvorte kliknutím na tlačidlo Uložiť a pridať firmu.
6. Prejdite do Účtovných nastavení v detaile firmy. V nastaveniach ABRA kliknite na tlačidlo Synchronizovať a vyberte nastavenia pre jednotlivé položky a uložte.
7. Podľa preferencií používania môžete takto synchronizovať sekciu Partneri, Účtovné nastavenia – Účtovné položky, Strediská, zákazky, Činnosti, Pokladňa a Banka.
Nastavenia firmy
Do detailu (nastavení) firmy sa dostanete napríklad z obrazoviek Bločky a Prijaté/Vystavené faktúry kliknutím na názov vašej firmy.
Základné nastavenia
V základných nastaveniach môžete upraviť Základné údaje firmy, nahrať logo, podpis a pečiatku vašej firmy, ktoré sa budú zobrazovať vo vystavených faktúrach. Nájdete tam aj Emailovú bránu a zoznam Partnerov.
Účtovné nastavenia firmy
V tejto sekcii je možné nastaviť si prednastavené typy dokladov (alebo jednoducho synchronizovať jednotlivé typy), ukladanie QR bločkov do nespracovaných dokladov, vyťažovanie položiek z faktúr, nastavenie exportu do účt. softvéru, jazyk vystavených faktúr (aktuálne v slovenskom a anglickom jazyku), typ QR kódu a povinne zadanú zákazku.
Podľa preferencií používania môžete takto synchronizovať sekciu Partneri, Účtovné nastavenia – Účtovné položky, Strediská, Zákazky, Činnosti, Pokladňa, Ůčtovný účet, Členenie DPH, Členenie kontrolný výkaz a Banka.
Nastavenie ukladať QR bločky do sekcie Nespracované doklady
Ak je nastavenie vypnuté, QR bločky budú automaticky vyťažené a uložené do sekcie Bločky.
Ak je nastavenie zapnuté, nespracované doklady obsahujúce QR kód bločku zostanú v sekcii Nespracované doklady na manuálne spracovanie. Naskenované bločky s QR kódom sa vyťažia a uložia automaticky do sekcie Bločky.
Postup pre vytvorenie nového používateľa v ABRA
1. Prejdite do sekcie Nástroje - Osoby a používatelia.
2. Vyplňte sekciu Nový.
3. Kliknite na tlačidlo Uložiť a zatvoriť.
Banka
1. Je potrebné si spárovať účet s bankou cez Správu bankových účtov. Prejdením do sekcie Banka v nastaveniach firmy a potvrdením tlačidla Synchronizovať sa synchronizujú bankové účty z ABRA do Doklado.
2. V účtovných nastaveniach - Základné nastavenia v časti export je možné: Povoliť automatickú synchronizáciu bankových transakcií s účtovným softvérom. (Toto nastavenie poskytne automatický prenos údajov bankových transakcií z banky v Doklado do ABRA. Táto synchronizácia je platná len pre účtovný softvér ABRA). Tieto údaje sa dajú spracovať aj manuálne.
Sťahovanie/export výpisov z Banky
V zozname firiem vyberte firmu a prejdite do sekcie Banka. Vyberte požadovaný rozsah výpisov, následne kliknite na tlačidlo Stiahnuť a zvoľte formát Abra. Údaje sa automaticky prenesú do programu ABRA.
Export bločkov a faktúr
1. Cez Zoznam firiem vstúpte do firmy, pre ktorú chcete získať export dokladov.
2. Otvorte záložku Bločky, Prijaté faktúry alebo Vystavené faktúry, podľa toho, čo si želáte exportovať (bločky, prijaté faktúry a vystavené faktúry sa z aplikácie Doklado exportujú do samostatných súborov).
3. Vo filtri nastavte kritériá, podľa ktorých sa majú pripraviť doklady na exportovanie. Napr.:
a) v dátumovníku zvoľte obdobie, v ktorom boli doklady, ktoré chcete exportovať vydané alebo uložené (splatné, dodané),
b) zvoľte typ platby pre získanie exportu len tých bločkov, ktoré boli zaplatené v hotovosti alebo kartou,
c) môžete využiť možnosť ‘Filter Export’ a zvoliť si možnosť ešte neexportované, aby ste predišli duplicitnému exportu,
d) môžete nastaviť tieto a ďalšie rôzne kritériá súčasne a pripraviť si tak požadovaný zoznam dokladov na exportovanie.
4. Sumár výsledkov filtrovania sa zobrazí v spodnej lište. Zobrazí sa počet a suma dokladov vyfiltrovaných pre export (V prípade aktívneho schvaľovania sa exportujú len schválené doklady).
5 . Kliknite na tlačidlo Exportovať. Zobrazí sa okno exportu.
6. V okne exportu nastavte:
a) Usporiadanie exportu – podľa čoho sa majú exportované doklady zoradiť,
b) Dátum zaúčtovania – použite na zaúčtovanie dokladov z uzatvorených období
c) Typ exportu – vyberte, či okrem exportu do účtovného programu chcete získať aj export do PDF alebo Excelu.
Export bločkov a faktúr z predchádzajúceho obdobia
Bločky
Ak je zadaný dátum zdaniteľného plnenia prenesie sa tento dátum do účtovníctva.
Export bločkov - ak je v dialógu exportu zvolená možnosť - Dátum zaúčtovania s vybraným vyšším dátumom ako je dátum vydania na bločku a nie je nastavený dátum zdaniteľného plnenia, tak sa prenesie dátum zaúčtovania do účtovníctva (dátum zdaniteľného plnenia nie je vyplnený napr. po skenovaní bločku).
Faktúry
Ak je zadaný dátum zdaniteľného plnenia prenesie sa tento dátum do účtovníctva.
Export faktúr - ak je v dialógu exportu zvolená možnosť - Dátum zaúčtovania s vybraným vyšším dátumom ako je dátum vystavenia na faktúre a nemá nastavený dátum zdaniteľného plnenia, tak sa prenesie dátum zaúčtovania do účtovníctva.
Ak nie je nastavený dátum zdaniteľného plnenia, nastaví sa dátum dodania ako dátum zdaniteľného plnenia.